kim-in-afrika.reismee.nl

Dag 6

Vandaag weer een dag op mijn project. Ik heb eerst goedemorgen tegen iedereen gezegd, daarna ben ik naar achteren gegaan om hallo tegen de kinderen te zeggen. Even met ze gespeeld en daarna naar binnen gegaan om de moeders met de baby’s te helpen. Ze waren allemaal nog in pyjama en sommige waren nog iets aan het eten. Andere kinderen kregen nog wat te drinken. Warme thee. Daarna werden ze omgekleed en kregen ze een schone luier. Ik vroeg of ik kon helpen en ik had een kindje al uitgekleed en een schone luier aangedaan, toen één van de moeders zei van ze moeten eerst nog in bad. Dat was ik even vergeten. Dus ik gaf het kindje aan haar en 30 sec later kreeg ik het nat weer terug. De kinderen worden op een lang kussen verschoond en aangekleed.1 moeder deed de pyjama uit bij de kinderen, een andere waste de kinderen, en een ander moeder en ik kleedde de kinderen aan. Zij zat bij alle kleren, dus ze keek welk kind ik had en ze gaf me kleertjes die ik aan kon doen. Het was niet alleen maar kinderen aankleden en hup de volgende, maar ik had ook contact met het kind. Elena zat dus naast mij en zei speelde af en toe ook met de kinderen.

Daarna zaten alle kinderen binnen op de grond. Ik ben erbij gaan zitten. Meteen kwamen 2 kinderen op mij afgekropen. Ze kwamen bij mij zitten, 1 is zelfs bij mij op schoot in slaap gevallen, die heb ik later inbed gelegd. Ze hebben een kleed met daarboven speeltjes hangen, een Maxi-Cosi, autostoel, 2 potjes achtige stoeltjes en loopbuggy’s en een bak met knuffels. Ik kom even niet op de naam. Je zet er een kind in en dat kan het doordat er wieltje onderaan zitten zich voortbewegen en leren te lopen.

Ze zette 2 kinderen in zo’n loopbuggy. Bij ons zouden ze dat niet gedaan hebben en de kinderen nog niet ver genoeg ontwikkeld winden. Het valt me ook op dat veel kindjes voorover zitten of liggen. Niet alle kindjes kunnen rechtop zitten. Als dekinderen liggen zie je ook weinig productiviteit. Je ziet ze weinig bewegen of proberen om om te rollen. We speelde met de kinderen en de knuffels.

Op een gegeven moment gingen Jane en een andere moeder overgooien met een bal en een beetje rennen door de kamer. Ik dacht ze willen lummelen. Maar ik kon niet echt meedoen want er lag een kind op mijn schoot. Ik probeerde hem wel een keer te vangen en toen werd de bal ook naar mij gegooid en deed ik even mee. Dat was leuk en we hebben daar ook om gelachen. Iets later pakte ze een paar knuffels en een speeltje waar er een rammel geluidje inzat en begon daarmee tegen zichzelf muziek te maken. Sommige kinderen vonden dat leuk om te zien en keken er ook echt naar, andere kinderen vonden het minder interessant. Ik klapte nadat ze klaar was, toen maakte ze een kleine buiging en begon te lachen. Ze hebben daar een kindje wat al best goed kan lopen, en nu loopt ze naar me toe en soms me achterna. Toen ik op de grond zat, kwam ze dus naar me toe gelopen en klom op mijn schoot. Ze pakte mijn arm, keek naar mijn horloge en pakte toen iets anders. Mijn horloge was niet interessant genoeg.

Verder heb ik de oudste kinderen weer geholpen me taankleden en ben ik erbij gaan zitten toen ze aan het eten waren.

Daarna kreeg ik lunch aangeboden van Kennet. We hebben samen buiten gegeten, ondertussen werden de baby’s gewassen en in bed gelegd.

Bijna alle kinderen lagen in bed, ik heb een beetje met de moeders gekletst en geholpen toen er 3 kinderen aan het huilen waren. Zij kregen een klein beetje te drinken. Toen we wegliepen begonnen we weer te huilen. Ze is toen melk gaan maken. 2 wilde er melk, 1 niet, dus daar is ze thee voor gaan maken. Ze dronken niet heel veel melk. Ze waren even stil maar begonnen daarna weer. We hebben ze toen mar uit bed gehaald. Toen ze uit bed waren kregen ze thee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!