kim-in-afrika.reismee.nl

week 5

Deze week hebben Lillian en ik de boomhut geschilderd. Maandag ochtend hebben we eerst even met de grootste kinderen gespeeld en daarna zijn we begonnen met schilderen. We hadden alleen rood mee want we hadden nog geen tijd gehad om verf te kopen. De kinderen vonden dit natuurlijk ook erg leuk en interessant en wilde graag aan de verf komen. We probeerde aan de kinderen uit te leggen dat ze er niet aan mogen zitten want dan worden ze vies. Dat hun handen een beetje onder het verf zitten is niet erg, dat kun je eraf wassen, maar ze smeren het ook aan hun kleren en daar zouden de moeders minder blij mee zijn. bij 1 jongen zat zijn hand onder dus ik heb hem meegenomen om zijn hand te wassen, net toen ik terug was, was er een ander kindje met een vieze hand maar ook met verf op het shirt. Die heb ik ook meegenomen en op de terug weg heb ik gevraagd of Joram even mee wil lopen en tegen de kinderen wilde zeggen dat ze even ergens anders moeten gaan spelen. De kinderen waren meteen weg. Aan het einde van de dag zijn we nog even bij de jonge kindjes gaan helpen en daarna zijn we naar de winkel gegaan om verf te halen. We hadden gekozen voor: blauw, groen en geel en dan wel de felle variant. Ze waren er allemaal al erg blij mee dat we de boomhut gingen schilderen. Dinsdag hebben we eerst bellengeblazen met de kinderen. Dit vinden ze erg leuk. Ik heb het de kinderen ook zelf laten proberen omstebeurd. Sommige kinderen konden het al, andere kinderen bliezen in het begin nog te hard. Daarna zijn we verder gegaan met schilderen. Helaas heeft het tussendoor geregend. We zijn toen maar aan de binnenkant verder gegaan want daar was het droog. Woensdag zijn we meteen begonnen met schilderen omdat we nog best wat moesten doen.de kinderen riepen de kleuren die ze zagen, maar sommige riepen paars. De stukken die we buiten geverfd hadden waren gelukkig droog voordat het begon te onweren en te regenen. We konden niks doen aan de buitenkant en zijn verder gaan werken aan de binnenkant. Het regende op een gegeven moment echt hard en konden ook niet uit de boomhut want dan waren we kleddernat. Toen het in de middag iets minder hard regende zijn we naar binnen gegaan en zijn we daar gaan helpen. In de regen nog even lans de winkel om nog een nieuw kleur erbij te kopen: Paars. We hadden nog een kleur nodig en omdat de kinderen paars riepen dachten we dat de kinderen dat wel een mooie kleur vonden. Donderdag maakte we alles af en werkten we alles bij. We wilde op de vloer verfspatten doen maar dat leek ons uiteindelijk geen goed idee meer. We hebben toen gekozen voor handafdrukken. We vonden het ook leuk om nog iets op de trap te doen. Lillian verfde mijn voeten zwart en ik ging steeds een trede omhoog. Mijn voeten waren alleen een beetje groot voor de treden dus heb ik ze maar schuin gezet. Een moeder kwam net toevallig kijken en zag ons bezig zijn met de voeten op de trap en vond dit erg grappig om te zien en maakte er foto’s van. We zijn allebei erg trots op het eindresultaat en vinden de kleuren ook erg leuk staan! Vrijdag ging ik alleen naar mijn project. Dit was best weer even raar nadat ik daar 3 weken met iemand heb samen gezeten. Ik was net binnen en het begon te regenen. Het heeft de hele ochtend geregend. Alle kinderen waren binnen maar die gingen na de thee naar bed. De jongste kinderen kregen eerst nog een luier aan en schone kleren en daarna gingen de meeste ook naar bed. Een paar kindjes bleven wakker. Eva kwam nog langs met een nieuw meisje. Zij verblijft in het Kampala backpackers hostel. Daar verblijf ik ook met de SSE. Ze stelde zich aan iedereen voor en kreeg een rondleiding en wat informatie. Ik heb haar daarna ook nog wat dingen verteld. We hebben met de kindjes geknuffeld en ondertussen gekletst. Alle kinderen werden rond etenstijd wakker. Doordat de kinderen al voor het eten geslapen hadden gingen ze na het eten niet meteen naar bed. Ze konden ook nog niet naar buiten want alles was nat en modderig. Het was een drukke bende binnen. We hebben de klap spelletjes gedaan met de oudste kinderen gedaan en ook geknuffeld en gek gedaan. Het weekend was rustig. Zaterdag naar de winkel geweest en thuis op de bank gezeten. Zondag ben ik samen met Kimberly en Femke naar de craft gegaan. Ik was hier al een keer eerder geweest alleen toen had ik dus maar een klein stukje gezien want er zijn dus meerdere ingangen en meerdere stukken om te zien. Ik heb een leuke souvenirs kunnen vinden. Ik heb zo voor mezelf nog een klein tasje gekocht en een jumpsuit. Daarna zijn we bij het internetcafé wat gaan drinken en hebben daar ook geluncht. De sandwich kip/pesto was erg lekker en de kipnuggets ook. Daarna boodschappen gedaan voor de rest van de week. Het was mooi en warm weer dus toen we thuis kwamen zijn Femke en Kimberly in de tuin gaan liggen. Ik heb ondertussen een sollicitatiebrief geschreven en verzonden. Die avond hebben we heerlijk krieltjes met groente en kruiden uit de oven gegeten. De stroom is twee keer even uitgevallen maar was snel weer aan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!