kim-in-afrika.reismee.nl

Week 3

Deze week was een korte week op het project en gelukkig ging de week snel.

Maandag 19 juni ging Maureen mee naar het project. Ze had nog babykleertjes over van haar project en die wilde ze dan aan het eind van dedag daar geven. Daar waren ze erg blij mee. Ze had ook speeltjes meegenomen zoals ringen, kettingen, armbanden, jojo’s en nog meer.

Ik liet Maureen eerst alles buiten zien. De kinderen kwamen ook meteen aanrennen. Joram (een driver) die daar werkt dacht dat Maureen Ilse was. We hebben even gekletst en zijn daarna naar binnen gegaan. Tegen alle moeders goedemorgen gezegd en daarna bij de kinderen gaan zitten. Ook oudere kinderen gingen mee naar binnen, die wilde allemaal papegaaitje leef je nog doen of choco-choco. Het klapspelletje van choco-choco heb ik ze geleerd. Ik heb er wel een makkelijkere versie van gemaakt. Dat vinden sommige kinderen al erg lastig en als het dan ook nog wordt met binnenkant hand en buitenkant hand wordt het wel erg lastig. Daarna begonnen ze ineens onze haren te doen. Ze probeerde een staart of 2 staartjes te maken bij ons alle 3. Ons haar vinden ze hier ook interessant.

Eva kwam nog langs voor een gesprek met Lillian en mij. Om te kijken hoe het gaat op het project en of we ergens tegen aan liepen. We hebben gezegd dat het goed ging, want dat ging ook. Er is genoeg te doen en met zijn 2e gaat het ook goed. We hebben daarna nog even gekletst en daarna ben ik terug naar Maureen gegaan want die zat alleen met de kinderen .Net toen we met de grote kinderen wilde gaan spelen met de speeltjes zaten ze in het gebouwtje buiten en kregen ze een lesje. We hebben besloten om niet met die kinderen te spelen en ze bij de les te laten, aangezien er niet vaak een lesje wordt gegeven.Ik zou het dan een andere dag doen met de kinderen.

Ik had die dag al een beetje last van mijn maag maar dat zou wel overgaan dacht ik. Helaas was dit niet zo. Ik had veel diarree en ook steken inmijn buik. Ik baalde hier echt van. Ik moest veel naar de wc. Als ik niet van die erge steken had en minder vaak naar de wc hoefde was ik naar mijn project gegaan maar dit was niet fijn. Ook niet om dan vaak naar de wc te moeten en dan id de wc een gat in de grond.

Na 2 dagen toch maar naar de dokter geweest. Er is een ziekenhuis met een Nederlandse dokter. Daar zijn we ook heen gegaan en gelukkig had ze het niet druk en kon ik bij haar terecht. Ik heb iets verkeerd gegeten, waardoor ik zo’n last had van mijn maag. Ik heb antibiotica gekregen en dan zou het binnen 24-48 uur over moeten zijn. De krampen waren gelukkig al minder ende diarree was vrijdag ook een stuk minder waardoor ik vrijdag weer naar mijnproject kon.

Ik ben blij dat ik vrijdag naar het project gegaan ben. In de ochtend hebben we gekeken hoe de oudste kinderen een les kregen. Ze werden geleerd om antwoord te geven op Engelse vragen die vaak aan ze gesteld worden zoals: ‘how are you?, what is your name?, How old are you?’ Daarna gingen ze tellen tot 10 en moesten ze dat opschrijven. De kinderen die dat konden moesten het proberen tot 20. Niet alle kinderen deden mee, die zaten bij Lillian en mij of waren aan het spelen. Ze gingen ook in een kring staan en dan springen met de benen open/dicht en dat zeiden ze er dan bij. Daarna kwamen de armen erbij en leken het jumpingjacks.

Tijdens het tellen zijn Lillian en ik weggegaan. Annelou kwam nog op bezoek omdat ze bijna wegging en ze wilde nog even afscheid komen nemen. Ze had op dit project ook 6 weken gezeten.

Mama Marry en Harriet was nog steeds in het ziekenhuis. Toen we hoorde dat Harriet ziek was, moest er een andere moeder daar heen en namen we Harriet mee terug. Ze zeiden dat we zo zouden vertrekken en rond 12 uur terug zouden zijn. Het duurde even voordat ze besloten hadden welke moeder naar het ziekenhuis ging en het was ondertussen half 12. We reden eerst langs het huis van die moeder zodat zij nog wat kleding kon pakken, daarna reden we verder naar het ziekenhuis. Het was fijn dat we mee mochten. Ik heb de 2 kindjes gezien en ze zagen er beter uit. Ook leuk om Marry weer te zien. Ze vond het ook erg leuk om ons te zien. Het was een kort bezoekje en namen Harriet mee terug. Ze was echt ziek en kon bijna niet lopen.

Het weekend was lekker rustig. Zaterdag ochtend zijn Lillian, Mechlien en Sandra vroeg vertrokken. Femke, Annelou, Annerie en ik bleven thuis. Het was mooi weer en zijn naar het zwembad gegaan. Dat was weer erg lekker. Wel warm in de zon, maar in het zwembad kon je goed afkoelen. Het zwembad blijft de eerste keer dat je erin gaat koud. In de avond zijn we nog naar Otters gegaan. Deze keer was er een dj en geen live band. We hebben een drankje gedaan en een pizza gedeeld. de pizza's daar zijn erg lekker. Rond 11 uur zijn we naar huis gegaan. Heerlijk zulke dagen. Lekker relaxen en gezelligheid.

Zondag zouden we naar een ander zwembad gaan als het mooi weer was, maar in de ochtend was het vooral bewolkt en niet heel warm. Ik ben samen met Femke thuisgebleven. In de middag zijn we naar de winkel gegaan, even naar het internetcafé om wat dingen te downloaden en daarna gingen we naar een naaister. Helaas was ze niet aanwezig. Er was wel een andere mevrouw die ook kleding maakt, dus zijn we daar heen gegaan. De eerste broeken maakte ze mooi.(Maar de gaten zaten ook op de naad) de andere broek waar 2 gaatjes inzaten van slijtage had ze niet zo mooi gedaan. Ik dacht toen van ik kom wel een keer terug voor mijn broek en dan ga ik wel naar die andere mevrouw waar Femke vake ris geweest). Ik kom erlangs als ik naar mijn project ga of als ik naar huis ga. Dan mag die mevrouw mijn broek maken. Daarna zijn we gewoon lekker naar huis gegaan en op onze telefoon en laptop gezeten. Ik ben op de bank even in slaap gedoezeld.

In het weekend heb ik bij geslapen en bij gekomen. Ik heb ook geen last meer van mijn maag gehad en kan er weer de volle 100% tegenaan!

Liefs kim

Reacties

Reacties

Carmen

Hoi Kim,
Fijn dat je je weer helemaal goed voelt. Het is erg leuk om alles over je project te lezen. En leuk dat je ze het choco choco liedje hebt geleerd, dat ken ik ook nog :)
En wat een mooie natuur. Fijn dat je in het weekend tijd hebt om andere dingen te doen en naar de watervallen te gaan kijken, dat zal super mooi zijn geweest. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Succes en veel plezier de komende weken.
Groetjes, Carmen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!