kim-in-afrika.reismee.nl

Dag 3&4 het weekend

Ik moet eerst even terugkomen op iets wat ik gisteren zei. Er is geen meisje bij gekomen maar een oudere vrouw. Ze heeft een moeilijke naam (Mechlien) die kan ik nog niet goed uitspreken of onthouden. (oeps…) Maar ze is erg aardig en is al in verschillende landen geweest en is al het een en ander gewend.

Vanmorgen zijn de andere meiden van het huis op safari gegaan. Wij bleven met zijn 4e achter. Mechlien, Sandra, Maureen en ik.

Eva kwam langs om net zoals bij mij de introductie tedoen en samen met haar naar Oasis te gaan. Maureen en ik hadden afgesproken omdaar heen te gaan want daar in de buurt is de Craft Market. We haalde Mechlienop en liepen naar de craft market.

Het waren allemaal kleine hutjes met spulletjes erin. De mensen daar huren zo’n huisje. Veel hetzelfde en bij de één meer dan bij de ander. Ik heb meteen wat souvenirs gekocht. Aan het einde van de markt stonden veel schilderijen, groot en klein.Heel veel verschillende en hele mooie. Ik moest echt even mijn best doen om geen schilderij te kopen. Maar dat kon nu niet, we gingen ook nog boodschappen doen en anders had ik helemaal geen plek meer voor mijn boodschappen. Ik wil denk ik nog wel een schilderij gaan kopen maar dan een kleine. Ik heb al gehoord dat ze het doek eraf kunnen halen en dan krijg je de stokken mee zodat je het doek er later weer op kan doen

We zijn met zijn 3e bij Java’s gaan lunchen. Je kon daar van alles bestellen. Ze hadden hamburgers, pizza, pasta, salade, kipgerechten en een paar visgerechten. Ik heb de English fis hand chips genomen, erg lekker maar ook erg veel. Ik heb uiteindelijk 35.000 shilling ervoor betaald met drinken en fooi. Dat is omgerend 8-9 euro.

Ik kreeg niet alles op. Je kon het inlaten pakken om mee te nemen. Ik had 2 stukjes vis over. Die heb ik aan een meisje aan de kantgegeven toen we naar de Boda liepen. Anders gooien ze het ook weg en dat vind ik dan zonde. 5 meter verderop zat haar moeder met haar zusje. Toen we langsreden op de boda zag ik haar daar staan met het zakje. Ze liep terug met 1stukje vis en het andere stukje was voor haar moeder en zusje. Ik ga geen geldgeven aan de kinderen langs de weg. Ik weet dan niet wat er mee gebeurd. Met eten is dat ook wel een beetje natuurlijk, maar dat zullen ze zelf voor een deel opeten en een deel moeten geven aan de ouders als ze die hebben. Ik vond het fijn om te zien dat ze het opat en dat ze iets gegeten heeft. Dit blijft natuurlijk lastig.

Daarna zijn we naar the Acacia mall geweest. Die is een stuk groter en ook meer westers. We hebben even een rondje gelopen en zijn daarna weer naar buiten gegaan. Bij alle winkelcentra waar ik ben geweest moetje je tas opendoen zodat ze kunnen kijken wat erin zit of je moet door een poortje heen. Aan de overkant van de weg was de winkel Millennium waar we de boodschappen hebben gehaald. Mijn rugtas was vol en ik had nog 2 tasjes. We kopen alles zelf. Iedereen kookt in groepjes of alleen. Het ontbijt (brood, eieren, boter, melk, jam, suiker, thee, pindakaas) wordt verzorgd door onze begeleiders en door Julia. Julia is onze schoonmaakster. Zij verschoont elke week onze bedden. Afwas moeten we zelf doen.

We waren goed bepakt met de boodschappen. We keken of ereen Uber in de buurt was die ons naar huis kon brengen. Helaas was die niet inde buurt. En Uber is een taxi alleen dan goedkoper. Dus toch op de boda naar huis. De boodschappentasjes tussen de driver en onze benen.

In de avond heb ik noodles op. De lunch bij java’s vulde goed. We hebben gezellig met zijn 4e een film op de laptop gekeken. Kenou. Mooie film en die had ik nog nooit gezien. Daarna hebben we nog even gekletst. Sandra ging als eerste naar bed. Na een half uurtje of iets belde Sandra Maureen. Ik dacht met de vraag of we iets zachter konden zijn, omdat het huis best gehorig is. Maar dat was het niet ze dacht dat er een MUIS is haarkamer was. Maureen ging kijken maar kon niks vinden. Ze kon niet goed onder het bed kijken dus ik pakte mijn zaklamp die ik die middag gekocht had. Onder het bed konden we niks vinden. Nog wat tassen voorzichtig opgepakt en een beetje verschoven maar we konen niks vinden. Het was eigenlijk best grappig. Mechlien, Maureen en ik zijn terug naar de woonkamer gegaan en Sandra ging proberen te slapen. We hebben nog gezellig gekletst, zagen een gekko en toen ben ik ook naar bed gegaan.


Dag 4 4 juni ’17

Vanmorgen hebben we uitgeslapen. Als het mooi weer zou zijn zouden we gaan zwemmen.

Maureen was bezig met haar ontbijt in de keuken toen we haar ineens hoorde roepen: de muis zit in de kast! We kwamen even kijken natuurlijk. Maureen duwde met een lepel de pannenlap weg en we zagen de muis wegschieten. Ik dacht ik ga het gewoon filmen, dan kunnen we dat ook aan de begeleiders laten zien. De muis was achter het cakeblik gaan zitten, toen Maureen die verschoof zat de muis er niet achter maar ernaast en schoot naar boven. En wij GILLEN! Haha.

Daarna zijn we onze tas gaan inpakken om te gaan zwemmen. Dus op de boda naar het Sheraton hotel. Ik had een snelle driver. Als je vraagt of ze slomer willen rijden doen ze dat (meestal) wel.

We hebben 25.000 shilling (€6-7 euro) moeten betalen om te zwemmen. Je krijgt een handdoek van hen. Ze komen je de drinkkaart en het menu geven en vragen ook meteen of je al iets wilt drinken. Het eten en drinken komen ze brengen.

Maureen, Mechlien en ik hebben 3 gerechten besteld en met elkaar gedeeld. We hadden: samoza. Dat is een typisch Afrikaans gerecht/lekkernij. Verder hadden we nog pizza margarita, en een wrap met kip en groente erin. De wrap smaakte een beetje naar een Macdonalds wrap, maar erg lekker.

Zo het eerste weekend de stad en beetje verkennen en chillen is heerlijk! Soort vakantiegevoel krijg je dan. Ik heb zin om morgen naar mijn project te gaan en het allemaal te zien. Vanavond op tijd naar bed.

Xx kim

P.S. De foto's lukken niet altijd om die erop te zetten. als dat well is gelukt dan staan ze onder het kopje foto's.





Reacties

Reacties

Milou

Hoi Kim,
je hebt al veel meegemaakt zo te lezen. Erg leuk om op deze manier mee te worden genomen in je reis. Heel veel plezier morgen met je eerste dag op je project!
Groetjes Milou

Oma maartje

Hai Kim, wat een gezellig verhaal om te lezen. Je bent er nog maar net, maar toch al veel beleefd van de Afrikaanse gewoontes. Geweldig!
En vandaag ga je aan je project beginnen, spannend en erg leuk. Veel succes hoor!!
Groetjes van oma maartje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!