kim-in-afrika.reismee.nl

Dag 1

Vandaag was het dan zover. Mijn reis naar Oeganda begintvandaag. Het dringt nog niet tot me door. Ik pak de laatste spullen in en wevertrekken richting Schiphol.

Als verrassing zwaaide Stijn mij ook uit. Op Schiphol hadden we ook met mijn vader afgesproken. Nu werd ik niet door 1 iemand uitgezwaaid maar door 3!

We zijn met zijn alle in de rij gaan staan om de koffers in te leveren, alleen zagen we later pas dat ze niet mee konden. Het afscheid nemen was eerder dan ik dacht. We zijn even uit de rij gestapt en ik heb van mijn moeder, vader en broertje afscheid genomen. Ze bleven wachten totdat ik mijn koffers ingeleverd had. Nog 1 keer zwaaien en dan niet meer achterom kijken.

Ik heb even een ontbijtje genomen bij de McDonald’s. Een lekkere croissant met nutella en sap. Snoepjes gekocht en naar de gate gelopen. Dat was nog best wel een stukje. Het boorden duurde wat langer waardoor we later vertrokken zijn. Het opstijgen ging goed.Ik had er deze keer gelukkig niet zoveel last van. Straks nog een tussenlanding. Kijken hoe dat gaat met dalen en stijgen.

Tijdens de vlucht zijn we goed verzorgd.

1.Eerst een klein zakje nootjes met drinken.

2.Nog een drankje

3. Lunch. Je kon kiezen tussen pasta of rijst met kip. Ik koos de rijst met kip. Erg lekker, alleen beetje scherp. Er zat nog een broodje bij, soort salade, bakje met daarin: “zoute koekjes, boter en kaas”, flesje water en een toetjes. Het toetje was een soort schuim, met daaronder koekkruimels en chocola eroverheen en 3soesjes.

4. Thee/koffie (niet genomen)

5.Ijs bakje met een bakje water

6.Avondeten: rechthoekig stuk pizza, salade vantomaat pesto en kaas, toetje was schuim met abrikozen saus en lange vingers.

Na de tussenstop

7.Bekertje water met een stroopkoek

8.Koffie/thee (niet genomen)

De tussenstop was in kigali. Daar hebben we 60 min gewacht voordat we verder vlogen. Ondertussen werd het vliegtuig getankt en schoongemaakt. De vlucht van Kigali naar Entebbe was maar 45 min.

Eenmaal geland liep ik de andere passagiers achterna en probeerde ik ergens een bordje te vinden met luggage. We werden door de mensen daar ook wegwijs gemaakt en wezen waar we heen moesten.

Eerst moesten we het gele boekje laten zien, daarna werder gevraagd over je visum en werd je een kant op gewezen. Nadat je je visum hadmocht je doorlopen en kwam je bij de bagageband.

Bij de uitgang stonden verschillende mannen metnaambordjes. Het was even zoeken maar toen had ik die van mij gevonden. Bij deauto stapte ik bijna in de verkeerde kant in en zat ik achter het stuur ???? het was weer evenomschakelen dat ze hier aan de andere kant van de weg rijden.

Tijdens de rit hebben we gekletst. Over de bomen, heteten, bananen. Er liepen op een gegeven moment een heleboel mensen ergens heen.


Liefs kim

Reacties

Reacties

Cedric

Ey Kim,
Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen in Oeganda en de vliegreis goed bent doorgekomen! Leuk dat je door 3 man sterk werd uitgezwaaid!
Heel veel plezier:-)
Groetjes Cedric

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!