kim-in-afrika.reismee.nl

Dag 7

Ik heb vannacht een keer doorgeslapen tot 6 uur. Meestal werd ik nog wakker rond 2-3 uur.

Vandaag weer een dag op het project. Wat me vandaag het meeste is opgevallen is dat ze een kinderen bij hun oksels temperaturen om te kijken of ze koorts hebben.

Vandaag werden de kinderen niet in de ochtend gewassen maar pas voor het eten. We namen de kinderen mee naar buiten. Achter was er een klein huisje waar kinderen eventueel ook kunnen leren. Daar werden 2 matjes voor de baby’s voor de kinderen neer gelegd en de kinderen werden naar buiten gebracht. Daar hebben we de hele ochtend gezeten. Ik heb een beetje Engels gepraat met Jane, een van de moeders. Ze zij dat het zou gaan regenen maar ik zo van nee. Helaas dat begon het wel. Eerst zachtjes, toen werden de andere kinderen naar binnen geroepen en iets daarna begon het hard te regenen. Wij bleven met de baby’s in dat huisje. Tussendoor sliepen bijna alle kinderen, buiten. Ze deelde een dekentje die over hen heen werd gelegd, ook voor een deel over het hoofdje, tegen de vliegen. Er waren daar echt veel vliegen.

Het eten was vandaag wat later dus hebben we eerst de baby’s gewassen en aangekleed. Daarna kregen de kinderen te eten.

Nadat de kinderen gegeten hadden bleven de meeste wakkeren bleven buiten, sommige vielen weer in slaap. Ik heb 1 meisje in bed gelegd.

Ik werd gevraagd of ik mee wilde eten. Vanmorgen had ik tegen mijn contactpersoon gezegd van ik heb mijn eigen brood mee omdat ik last van mijn maag had. Dat vond ze prima. Met het eten voelde ik me gelukkig alweeriets beter en toen ze vroegen of ik aardappels wilde vond ik dat wel lekker. Ik heb dus alleen aardappelen gegeten met eenklein beetje saus of iets waterig zat eronder. De bonen daar vind ik nietlekker… Ze hadden ook hele kleine visjes, soort sardientjes.

Rond half 3 waren wij aan het lunchen. We zaten bij dekinderen, dus die kregen ook nog een beetje.


Reacties

Reacties

Oma maartje

Wat goed dat je al zo leuk contact hebt met de moeders en dat de kindjes ook al zo aan jou gewend zijn en uit zichzelf bij je komen zitten.
Fantastisch hoor, geniet er maar van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!