kim-in-afrika.reismee.nl

weetjes

Het geld hier heet shilling.

Als we ergens heen gaan, gaan we met de boda. Een boda is een motor waar je achterop zit met helm. Iedereen hier heeft een eigen helm, waar we voor getekend hebben en borg voor betaald hebben.

Naar mijn project toe kost 4000 shilling. Terug kost ook4000. Soms lukt het om er 3000 van te maken. 4000 shilling = 1 euro. Dus ik ben 2 euro kwijt voor heen en terug.

Er zijn hier ook veel boda’s. Veel mensen hebben een eigen en voor veel mensen is het hun werk. Er zijn ook safe boda’s, maar niet overal. Zijn ongeveer even duur, dragen een oranje hesje en je weet dat zij een rijbewijs hebben.

Er is niet veel verschillend vlees. Wat ik gehoord heb iser gehakt en iets van kip.

Er is hier veel fruit. De ananas is hier sappig en zoet. Zoeter dan in Nederland.

Je kan een uber bestellen. Dat is eigenlijk een taxi, alleen dan goedkoper en je weet waar hij is dus iets veiliger. We hebben daareen app van en kunnen dan kijken of er een uber in de buurt is.